Copywriting, czyli sztuka pisania tekstów promocyjnych

Copywriting, czyli sztuka pisania tekstów promocyjnych

Copywriting to sztuka pisania tekstów promocyjnych. Copywriter może pracować w wielu różnych branżach, od wiadomości i czasopism, po marketing i strony internetowe. Ogólnie rzecz biorąc, większość branż prowadzi poszukiwania dobrych copywriterów, a płace mogą się znacznie różnić w zależności od charakteru działalności. Copywriterzy muszą mieć dobre umiejętności pisania i komunikacji, ponieważ większość tekstów musi być perswazyjna. Muszą również być kreatywni i zdolni do wymyślania świeżych pomysłów.

Czym zajmują się copywriterzy?

Copywriterzy często piszą artykuły do czasopism lub gazet, lub opracowują reklamy dla klientów. Czasami tworzą listy sprzedażowe lub broszury.
Ponieważ praca copywritera może być na napięty termin, on lub ona musi być zorganizowany. Copywriter musi być w stanie pisać dla różnych odbiorców, od kadry kierowniczej do pracowników. On lub ona musi również być w stanie czytać pracę klientów i pisać w różnych stylach, i tonach.

Copywriterzy pracujący jako freelancerzy czasami muszą zapewnić sobie własny sprzęt komputerowy i dostęp do internetu. Wielu freelancerów pracuje na komputerach z systemem Windows i programem typu Word lub Google Docs. W zasadzie to wystarczy, aby zacząć.

To, ile copywriter zarabia, zależy od jego doświadczenia, wykształcenia, branży i liczby klientów. Copywriter z kilkuletnim doświadczeniem, licencjatem, i dobrym portfolio na światowym rynku powinien być wart około 50.000 dolarów rocznie.

Stopień licencjata ani wykształcenie nie są wymagane do tego zawodu, ale większość copywriterów ma pewne wykształcenie wyższe, które pozwala im na odnalezienie się w danej branży. Z reguły są to osoby dorosłe chcące po prostu zarabiać na pisaniu.

Istnieje wiele firm, które zatrudniają freelancerów copywriterów, w tym agencje reklamowe, firmy marketingowe i wydawnictwa. Copywriter może również pisać dla wydawcy książki lub innych firm, które specjalizują się w książkach, gazetach lub czasopismach.

Jak copywriting może wykorzystać poszczególne etapy lejka sprzedaży?

Lejek sprzedażowy to koncepcja marketingowa, która mówi, że ostatecznie kupujący przechodzi przez wieloetapowy proces, zanim dokona zakupu. Lejek sprzedaży jest podzielony zwykle na 4 – 7 różnych faz.

  1. Świadomość.
  2. Rozważania.
  3. Decyzja.
  4. Działanie.
  5. Lojalność.
  6.  Polecenie.
  7. Remarketing i utrzymanie.

Każdy etap służy określonemu celowi i każdy etap powinien być do niego ukierunkowany.

Etap świadomości jest początkową fazą lejka sprzedaży. Na tym etapie produkt lub usługa są przedstawiane nabywcy. Nabywca może zostać zapoznany z Twoim produktem za pośrednictwem mediów online (blogi, media społecznościowe itp.) lub offline (czasopisma, radio, telewizja itp.). Jak widać, copywriter może tutaj dużo zdziałać. Na tym etapie taką osobę można też nazwać ghost-writerem bądź pisarzem.

Po etapie świadomości następuje etap rozważania. Na tym etapie kupujący zaczyna poznawać produkt lub usługę. Nabywca dowiaduje się o produkcie lub usłudze poprzez badania. Nabywca będzie poszukiwał produktu w internecie lub może wyjść i obejrzeć produkt lub usługę osobiście. Copywriter na tym etapie może znów przekonać kupującego, aby ten podjął decyzję w kolejnym kroku.

Po etapie rozważań następuje etap podejmowania decyzji. Na tym etapie kupujący rozważa wady i zalety produktu lub usługi.

Na etapie działania nabywca podejmuje działanie. Nabywca może kupić produkt online.

Na etapie lojalności nabywca kontynuuje wspieranie produktu lub usługi. Nabywca może nadal wspierać markę produktu za pośrednictwem mediów społecznościowych, blogów itp.

Jeśli chodzi o etapy polecenia i remarketing, copywriting przydaje się, aby stworzyć newsletter, a także propozycję dla osób, które są już klientami danej firmy. Pozwoli również utrzymać dobre relacje.